Sisteme anti-vibrații de la STIHL: o muncă mai sănătoasă și mai precisă

Persoanele care lucrează perioade lungi de timp cu utilajele știu să aprecieze un sistem anti-vibrații (sistem AV). Acesta este prezentat în detaliu aici.

Prezentare generală: sistem anti-vibrații  

  • Decuplarea mânerelor utilajului de la transmisie pentru vibrații reduse 
  • Interacțiune complexă între elementele tampon și de suspensie din sistemul AV  
  • Optim pentru lucrări cu efort redus, care nu afectează musculatura, de exemplu, în pădure, în horticultură și amenajare peisagistică și construcții  
  • Cerințe diferite pentru utilajele pe benzină, cu acumulator și electrice 
  • Sistemul AV este un element important pentru respectarea directivelor privind securitatea și sănătatea în muncă  

Ce face un sistem anti-vibrații?

În principiu, structura și efectul sistemului anti-vibrații sunt identice la toate utilajele STIHL: sistemul anti-vibrații decuplează mânerele utilajului de la transmisie și asigură astfel vibrații reduse. În plus, acesta servește la respectarea normelor privind securitatea și sănătatea în muncă, care sunt dedicate în mod special sarcinii de vibrații. 

Sistemul anti-vibrații STIHL este un sistem echilibrat fin, în care componentele mecanismului de antrenare, mânerele și elementele AV (din oțel, cauciuc sau o combinație a celor două) sunt adaptate perfect unele la celelalte. Ca regulă de bază: sistemele AV moi pot izola excelent vibrațiile, însă uneori pot avea repercusiuni nedorite asupra manevrării utilajului. Prin urmare, comportamentul mașinii este optimizat pe calculator pentru fiecare utilaj în cazul utilizării reale. 

La STIHL, ne orientăm întotdeauna după nevoile clienților și profităm de experiența îndelungată. Astfel, lansăm întotdeauna sisteme anti-vibrații adaptate pieței.

Elementul central al sistemului anti-vibrații

În centrul fiecărui sistem anti-vibrații se află elementele tampon și de suspensie. Acestea sunt realizate din cauciuc, oțel sau o combinație a celor două materiale. La STIHL, sunt posibile adaptări individuale la structura necesară – combinăm elementele noastre de suspensie cu un sistem de oprire complex format din tampoane de cauciuc și spumă dură.
Următoarele videoclipuri prezintă în mod clar modul în care interacțiunea dintre elementele tampon și cele de suspensie asigură mai puține vibrații în timpul lucrului. 

Sisteme anti-vibrații pentru diferite mecanisme de antrenare

Uneltele electrice de la STIHL sunt fie pe benzină, fie electrice, fie cu acumulator. Cerințele pentru sistemul anti-vibrații integrat în utilaj variază în funcție de mecanismul de antrenare.

Utilaje profesionale STIHL cu sistem AV

Doi bărbați în echipament de protecție merg prin pădure cu un topor forestier și un motoferăstrău cu acumulator STIHL, cu privirea îndreptată în sus

Sistemul AV de pe MSA 300 protejează mușchii și articulațiile.

Motoferăstraie cu AV în pădure

Lucrările din domeniul silviculturii depind de manevrarea precisă. De aceea, toate motoferăstraiele pe benzină STIHL au un sistem AV.

În plus, sistemul AV al motoferăstrăului cu acumulator STIHL MSA 300 vă protejează mușchii și articulațiile la doborârea, emondarea sau scurtarea copacilor de dimensiuni mici și medii.

O femeie taie un gard viu de grădină cu foarfeca de tuns garduri vii STIHL HS 82 pe o vreme însorită

Foarfeca de tuns garduri vii STIHL HS 82 permite desfășurarea lucrărilor cu un nivel redus de oboseală.

Utilaje AV pentru horticultură și amenajare peisagistică

Motoarele puternice asigură progresul rapid al lucrărilor în domeniul horticulturii și al amenajării peisagistice. Utilajele cu sistem AV reduc vibrațiile motorului și asigură, prin urmare, lucrări cu un nivel redus de oboseală, de exemplu cu motocoasa STIHL FS 411suflanta de frunze STIHL BG 86 sau foarfeca de tuns garduri vii STIHL HS 82.

Un bărbat cu un motodebitator pe benzină STIHL TS 500i despică un bolț de oțel pe un șantier

Sistemul AV reduce vibrațiile motorului la motodebitator.

Utilajele AV – utilizarea în construcții

Tăierea precisă în beton, asfalt, piatră, oțel structural sau țevi este obținută cu ajutorul motodebitatorului pe benzină STIHL TS 420. Sistemul său AV reduce semnificativ vibrațiile transmise de motor – pentru desfășurarea lucrărilor cu economie de efort chiar și în timpul sarcinilor de lucru mai lungi.

Sisteme anti-vibrații în utilajele STIHL: o selecție

Sisteme anti-vibrații și directive privind securitatea și sănătatea în muncă

Semnificația unui sistem anti-vibrații pentru utilizatorii utilajelor este relativ clară: mai mult confort la operarea utilajului. De asemenea, sistemele anti-vibrații reprezintă un element important de securitate și sănătate în muncă pentru angajatori. Directiva UE privind vibrațiile definește limitele superioare pentru dozele de vibrații.

Acestea pot fi respectate prin diferite metode: fie printr-un timp de lucru zilnic maxim permis cu utilajul, fie prin coborârea sub o limită de vibrații inferioară care permite lucrul cu utilajul fără limită de timp. De asemenea, sistemul anti-vibrații servește la îndeplinirea directivei privind vibrațiile în timpul orelor de lucru zilnice care sunt relevante pentru profesioniști.

Un utilaj STIHL este testat în ceea ce privește sarcina de vibrații a acestuia

La STIHL, nivelul de vibrații al fiecărui utilaj este măsurat cu precizie.

Directiva privind vibrațiile pentru angajatori

Am sintetizat pentru dumneavoastră informații de bază despre Directiva UE „Vibrații” (2002/44/CE) pentru vibrațiile transmise sistemului mână-braț, precum și indicații utile pentru implementarea acesteia de către angajatori.

Sistemul anti-vibrații de la STIHL: originea

Veți găsi sistemul nostru anti-vibrații în toate utilajele STIHL la care apar vibrații mari cauzate de acționare. Acest lucru este valabil pentru multe utilaje, de la motoferăstraie la motocoase, de la motodebitatoare la foarfece de tuns garduri vii. Însă lucrul care asigură în prezent confortul maxim pentru majoritatea utilajelor STIHL și care protejează sănătatea utilizatorilor de utilaje își are originea într-un motoferăstrău.

Fotografie veche alb-negru cu o persoană care taie un copac folosind motoferăstrăul STHIL Contra
Legendarul STIHL Contra a fost lansat pe piață în anul 1959.

Mai exact: legendarul STIHL Contra, de acum încolo. Când a fost lansat pe piață în anul 1959, acesta a fost primul motoferăstrău care putea fi utilizat atât pentru doborârea copacilor, cât și pentru emondare. Ceea ce nu știa nimeni la momentul lansării pe piață era faptul că: în cazul în care utilajele erau utilizate în mod regulat și în mod special în combinație cu expunerea la frig, vibrațiile mari rezultate puteau duce la tulburări circulatorii grave la nivelul degetelor utilizatorilor – așa-numita boală a degetelor albe.

Pentru a remedia situația, STIHL a început să cerceteze și să dezvolte un sistem anti-vibrații pentru motoferăstraie, care a fost brevetat în anul 1964.

Prim-plan alb-negru al unei persoane care doboară un copac cu ajutorul motoferăstrăului STIHL Contra
Copacii puteau fi doborâți și emondați cu STIHL Contra.

Acest sistem anti-vibrații se caracteriza prin decuplarea mânerelor de la motor prin intermediul elementelor din cauciuc. Un an mai târziu, sistemul anti-vibrații era deja dotare standard a noului STIHL Contra, iar în anul 1967, motoferăstrăul 041AV era deja oferit cu un sistem anti-vibrații complet integrat în cadrul mânerului. Acesta era format dintr-o piesă turnată din magneziu cu carburator și filtru de aer, de care era atașat mânerul posterior. Acest sistem AV fost repede dezvoltat în continuare și a fost transferat la alte grupe de produse, cu adaptări. 

În prezent, boala degetelor albe nu mai este o boală obișnuită pentru lucrătorii forestieri, datorită combinației dintre încălzirea mânerului și sistemul anti-vibrații din utilajele STIHL.

Și mai multe servicii profesionale