Injecția: inovația în materie de putere în munca de zi cu zi

Tehnologie puternică pentru lemn puternic: injecția face ca utilajele să fie exact produsele performante pe care profesioniștii se pot baza.

Prim-plan al unui bărbat care taie cu motoferăstrăul MS 500i

Puterea utilajelor datorită injecției

O adevărată inovație de la STIHL: instalații de injecție care asigură formarea amestecului corect la motoarele fără carburator.

Ce este injecția?

Injecția este o tehnologie de formare a amestecului pentru motoarele de combustie. Aici puteți afla în detaliu cum funcționează injecția.

Puterea corectă a motorului: totul depinde de oxigen

Problema puterii optime a motorului nu are, strict vorbind, nimic de-a face cu combustibilul care este alimentat în primul rând – ci cu aerul. În principiu, combustibilul care circulă în interiorul motorului are doar rolul de a face ca oxigenul conținut în aer să reacționeze cu particulele sale de hidrocarburi. Singurul lucru pe care trebuie să îl facă combustibilul: să se afle întotdeauna la locul potrivit, la momentul potrivit și în cantitatea exactă. Pentru că numai un amestec perfect aer-combustibil garantează o ardere rapidă și completă, care permite motorului să își exploateze întregul potențial.

Tehnologii pentru optimizarea amestecului aer-combustibil: carburator și instalație de injecție

O modalitate de a garanta un amestec aer-combustibil perfect: carburatorul. Dar nu este deloc simplu: carburatoarele sunt componente mecanice a căror funcționare perfectă se bazează în primul rând pe diferența de presiune dintre depresiunea la admisie și presiunea atmosferică. Un echilibru fin care trebuie întotdeauna garantat pentru funcționarea corectă a carburatorului. De regulă, acest lucru nu reprezintă o problemă – cu condiția să se țină cont de factorii care pot influența negativ funcționarea carburatorului. De exemplu, fluctuațiile de altitudine și de temperatură, impuritățile din filtrul de aer, uzura motorului și calitatea combustibilului, de exemplu, pot avea efecte negative asupra funcționării ireproșabile a carburatorului. Dar ce se întâmplă dacă doriți să utilizați utilajul fără să țineți cont de altitudine și temperatură? Utilajele de la STIHL care trebuie să își demonstreze utilitatea pe terenuri diferite folosesc instalații de injecție pentru a asigura cea mai mare rază de acțiune posibilă. Acest lucru le face deosebit de fiabile și insensibile la influențele externe. Instalațiile de injecție funcționează diferit față de carburatoarele cu diferențe de presiune – în timpul injecției, combustibilul este injectat prin intermediul supapei de injecție direct în carterul motorului sau, ca în cazul inovatorului motoferăstrău MS 500i, direct în colectorul de admisie. În acest fel, pompa de injecție menține presiunea combustibilului constantă și asigură astfel că supapa de injecție pune la dispoziție cantitatea optimă de combustibil în orice moment al funcționării.

Injecția – numeroasele tipuri ale unei tehnologii unice

Principiul injecției este excelența tehnologică – dar există multe moduri diferite în care instalațiile de injecție funcționează în detaliu. Din motive de claritate, prezentăm aici cele trei categorii principale.

 

Un bărbat în îmbrăcăminte de protecție pornește motoferăstrăul pe benzină STIHL MS 500i la sol într-o pădure de foioase

Primul motoferăstrău cu injecție electronică: motoferăstrăul MS 500¡.

Este o adevărată premieră mondială: motoferăstrăul STIHL MS 500i este primul motoferăstrău cu injecție controlată electronic care este produs în serie. Ceea ce face ca acest motoferăstrău să fie atât de special se află în motor: pentru că acolo se găsește o instalație de injecție controlată de senzori care reglează motorul pentru o putere optimă. Cu această tehnologie, STIHL deschide un nou drum în materie de inovație – și oferă nenumărate avantaje în utilizare.

Instalația sa de injecție revoluționară și eliminarea rezultată a carburatorului și a componentelor carburatorului au ca rezultat un design unic și ușor. Și are cel mai bun raport greutate/putere de pe piața motoferăstraielor profesionale pe benzină: un raport unic de 1,24 kg/kW. Astfel, motoferăstrăul cu injecție oferă profesioniștilor din domeniul exploatării lemnului tare o putere semnificativ mai mare în comparație cu alte modele din clasa de cilindree de 80 cm3. La acestea se adaugă o accelerare rapidă și un comportament optim la pornire – indiferent dacă este vorba despre o pornire la rece sau o pornire la cald.

tehnologie special dezvoltată de STIHL oferă sistemului electronic toate datele de la senzori de care are nevoie pentru a controla injecția. Chiar și imediat la pornire, deși STIHL MS 500i este pornit cu un șnur demaror și fără baterie. Odată cu dezvoltarea acestui motor, STIHL a avansat în topul motoferăstraielor profesionale pe benzină – iar acest lucru se datorează în primul rând tehnologiei de injecție utilizate: injecția electronică.

O persoană în îmbrăcăminte de protecție pornește motoferăstrăul pe benzină STIHL MS 500i la sol într-o pădure de foioase

Injecție: instalația de Injecție la STIHL MS 500¡

Cu tehnologia de injecție din MS 500i, combustibilul este injectat prin intermediul supapei de injecție direct în tubul de aspirare. În acest fel, pompa de injecție menține presiunea combustibilului constantă și asigură astfel că supapa pune la dispoziție cantitatea optimă de combustibil în orice moment al funcționării. Cantitatea de combustibil, momentul injecției și momentul aprinderii sunt calculate complet automat de către unitatea de comandă a STIHL MS 500i. Unitatea de comandă a întregii instalații de injecție este aici elementul central al tehnologiei de injecție.

Pentru ca injecția să funcționeze optim, în carterul unității motoare sunt montați diverși senzori. Mai exact: un senzor de temperatură exterioară, un senzor de presiune și un senzor de temperatură. Acești senzori măsoară condițiile de mediu și le transmit mai departe către unitatea de comandă a motoferăstrăului. În plus, senzorii înregistrează toate datele de care unitatea de comandă are nevoie pentru a calcula masa de aer aspirată. În acest mod, cantitatea perfectă de combustibil pentru o ardere optimă poate fi determinată mult mai precis decât ar putea fi de un carburator.

Un alt detaliu tehnologic inovator al instalației de injecție este generatorul: acesta nu numai că asigură generarea de curent, dar servește și ca senzor. Curentul alternativ generat de generator este utilizat pentru a genera două informații esențiale pentru funcționarea injecției: turația utilajului și poziția arborelui cotit. Astfel, unitatea de comandă a instalației de injecție identifică cu precizie starea de funcționare a motoferăstrăului și necesarul de combustibil al acestuia. Astfel, injecția combustibilului și aprinderea pot fi adaptate optim la toate condițiile de mediu.

Toate aceste lucruri se întâmplă într-un interval de milisecunde – și asigură un comportament excelent la pornire, o accelerație optimă și o putere maximă pe tot parcursul zilei de lucru. Chiar și fără pornire la rece, pornire la cald sau alte setări manuale la nivelul motoferăstrăului. Pentru că, de acum înainte, acest lucru este preluat de sistemul electronic.

Injecția de combustibil în motoarele motoferăstraielor de la STIHL: tehnologie complexă pentru lucrări fără dificultăți

Utilizarea unei instalații de injecție în motorul motoferăstraielor face munca ușoară – la propriu. Iar acest lucru se datorează conceptului de motor cu greutate redusă și spațiu constructiv optimizat. Alimentarea cu curent prin intermediul unui generator elimină magneții obișnuiți din volant și poziționarea unității de comandă direct pe volant. Acest lucru permite o ghidare mai eficientă a aerului de răcire, ceea ce face ca volantul să aibă un diametru și o înălțime semnificativ mai mici decât în mod obișnuit în această clasă de putere.

Masa volantului necesară pentru funcționarea în gol este generată, la motoarele STIHL cu instalație de injecție, de un inel din oțel amplasat pe marginea exterioară a volantului, sub paletele ventilatorului. Acest lucru permite obținerea unui volant mai compact ca niciodată. În plus, sarcina arborelui cotit este redusă astfel. Prin urmare, poate fi economisită și mai multă greutate în comparație cu un ferăstrău convențional.

În plus, unitatea de comandă a injecției este montată în carcasa rezervorului pentru a optimiza spațiul constructiv, greutatea și centrul de greutate – un alt aspect important pentru un grup motor cu injecție compact și ușor.

STIHL MS 500¡ cu instalație de injecție pe scurt:

  • Cel mai bun raport greutate/putere de pe piața motoferăstraielor pe benzină: 1,24 kg/kW
  • Comportament excelent la accelerare: în doar 0,25 secunde ajunge de la turația de mers în gol la turația maximă
  • Putere optimă a motorului în toate condițiile de utilizare
  • Comportament unic la pornire în orice condiții meteorologice și la orice altitudine
  • Procedură simplă de pornire fără maneta de pornire
  • Funcționare fără setări manuale