Piston din magneziu: material ușor pentru performanță îmbunătățită

Un piston din magneziu cu un aliaj special face motoferăstrăul mai ușor și, în același timp, îmbunătățește performanța în utilizare.

Un bărbat în echipament de protecție taie cu ferăstrăul un butuc căzut cu un motoferăstrău pe benzină STIHL MS 400 C-M cu piston din magneziu

Pistonul este inima motorului

STIHL utilizează motoare în 2 timpi la motoferăstraiele sale. Toate motoarele au un piston, a cărui mișcare se transmite către arborele cotit, care antrenează la rândul său lanțul de motoferăstrău. Un piston este expus la temperaturi ridicate și la o sarcină mare. Fiind componenta centrală a motorului, acesta se mișcă la o turație mare, care poate ajunge până la 14.000 de rotații pe minut, în funcție de motoferăstrău. Pistonul se mișcă rapid și constant în cilindrul motorului și trebuie să facă acest lucru în mod ireproșabil pe toată durata de viață a utilajului. Funcționalitatea și capacitatea sa de încărcare determină în mod semnificativ puterea unui motoferăstrău. De aceea, pentru această componentă sunt luate în considerare numai materiale care aduc simultan rezistența și greutatea redusă necesare.

Majoritatea pistoanelor din motoferăstraie sunt fabricate din aluminiu. Materialul este testat și garantează o durată lungă de viață. Deoarece, de obicei, pistonul nu poate fi înlocuit sau întreținut, acesta trebuie să reziste pe întreaga durată de viață a utilajului. Dar ce s-ar întâmpla dacă ar exista un material mai ușor care ar putea, de asemenea, să atingă turația maximă? În timp ce greutatea nu este semnificativ mai mică în comparație directă, raportul greutate/putere este cel care se îmbunătățește semnificativ. Persoanele care lucrează zilnic cu motoferăstrăul au nevoie de un model de utilaj puternic și în același timp confortabil. Am lansat pe piață un produs nou care are o greutate mai mică și care oferă în același timp mai multă putere.

Piston din magneziu: construcție ușoară pentru un utilaj puternic

Piston din magneziu expus într-un motoferăstrău pe benzină STIHL MS 400 C-M fără șină

În calitate de pionier în dezvoltarea continuă a tehnologiilor, ne-am dedicat construirii unui motoferăstrău cu componente ușoare. Rezultatul este un piston realizat dintr-un aliaj special de magneziu, care este fabricat în fabrica proprie de turnare sub presiune a magneziului, sub un control precis al procesului. Pistonul din magneziu cântărește mai puțin decât un piston din aluminiu și, în același timp, atinge o turație maximă mai mare. Acest lucru înseamnă: performanță îmbunătățită cu un raport greutate/putere mai mic și mai puține vibrații transmise la utilizatorul mașinii. Pistonul din magneziu este fabricat printr-un proces special de turnare și călit prin electroliză – un proces chimic care face suprafața pistonului robustă și rezistentă la coroziune. Astfel, rezultă o componentă care îndeplinește cele mai înalte cerințe.

Acesta face ca noua piesă în construcție ușoară să fie deosebit de adecvată pentru motoferăstraiele utilizate profesioniștii în silvicultură. În acest mediu exigent, noul piston din magneziu și avantajele sale pot fi exploatate pe deplin.

În prezent, noul piston din magneziu este montat într-un singur utilaj: STIHL MS 400 C-M.

Copac tăiat de o persoană în echipament de protecție cu ajutorul motoferăstrăului pe benzină STIHL MS 400 C-M cu piston din magneziu.

STIHL MS 400 C-M: mai ușor și mai puternic

STIHL MS 400 C-M este primul motoferăstrău din lume cu piston din magneziu ca dotare standard. La acesta, STIHL se bazează pe tehnologia dovedită a modelului comparabil MS 362 C-M și o actualizează. Utilizarea magneziului face posibilă creșterea cilindreei modelului MS 400 C-M: noul piston este mai mare, dar nu mai greu datorită materialului mai ușor. Astfel a fost atinsă o putere suplimentară de 0,5 kilowați și un raport greutate/putere mai mic.

În utilizare, acest lucru înseamnă: mai mult confort cu o putere mai mare și aceeași durabilitate. Astfel, MS 400 C-M, cu performanța sa bună, este perfect pentru lucrările forestiere solicitante, cum ar fi emondarea. Un utilaj puternic cu model constructiv ușor.

STIHL MS 400 C-M pentru utilizatori profesioniști: motoferăstrău cu piston din magneziu pentru mai multă performanță.

STIHL MS 400 C-M în comparație

 MS 400 C-MMS 362 C-MMS 462 C-M
Greutate5,8 kg5,6 kg6 kg
Putere4,0 kW3,5 kW4,4 kW
Raport greutate/putere1,45 kg/kW1,6 kg/kW1,4 kg/kW

Rezumat: pistonul din magneziu

  • Pistonul este inima motorului: mișcarea sa se transmite către arborele cotit, care antrenează la rândul său lanțul de ferăstrău.
  • Pistoanele sunt supuse unei solicitări mari, motiv pentru care doar câteva materiale sunt adecvate pentru fabricarea lor.
  • Majoritatea pistoanelor din motoferăstraie sunt fabricate din aluminiu.
  • Cu MS 400 C-M, STIHL lansează pe piață primul motoferăstrău cu piston din magneziu.
  • Aliajul special de magneziu este mai ușor decât un piston de aluminiu și, în același timp, la fel de stabil termic.
  • Pistonul din magneziu atinge o turație maximă mai mare pentru o performanță mai bună.