Un piston din magneziu cu un aliaj special face motoferăstrăul mai ușor și, în același timp, îmbunătățește performanța în utilizare.
10.04.2024
STIHL utilizează motoare în 2 timpi la motoferăstraiele sale. Toate motoarele au un piston, a cărui mișcare se transmite către arborele cotit, care antrenează la rândul său lanțul de motoferăstrău. Un piston este expus la temperaturi ridicate și la o sarcină mare. Fiind componenta centrală a motorului, acesta se mișcă la o turație mare, care poate ajunge până la 14.000 de rotații pe minut, în funcție de motoferăstrău. Pistonul se mișcă rapid și constant în cilindrul motorului și trebuie să facă acest lucru în mod ireproșabil pe toată durata de viață a utilajului. Funcționalitatea și capacitatea sa de încărcare determină în mod semnificativ puterea unui motoferăstrău. De aceea, pentru această componentă sunt luate în considerare numai materiale care aduc simultan rezistența și greutatea redusă necesare.
Majoritatea pistoanelor din motoferăstraie sunt fabricate din aluminiu. Materialul este testat și garantează o durată lungă de viață. Deoarece, de obicei, pistonul nu poate fi înlocuit sau întreținut, acesta trebuie să reziste pe întreaga durată de viață a utilajului. Dar ce s-ar întâmpla dacă ar exista un material mai ușor care ar putea, de asemenea, să atingă turația maximă? În timp ce greutatea nu este semnificativ mai mică în comparație directă, raportul greutate/putere este cel care se îmbunătățește semnificativ. Persoanele care lucrează zilnic cu motoferăstrăul au nevoie de un model de utilaj puternic și în același timp confortabil. Am lansat pe piață un produs nou care are o greutate mai mică și care oferă în același timp mai multă putere.
În calitate de pionier în dezvoltarea continuă a tehnologiilor, ne-am dedicat construirii unui motoferăstrău cu componente ușoare. Rezultatul este un piston realizat dintr-un aliaj special de magneziu, care este fabricat în fabrica proprie de turnare sub presiune a magneziului, sub un control precis al procesului. Pistonul din magneziu cântărește mai puțin decât un piston din aluminiu și, în același timp, atinge o turație maximă mai mare. Acest lucru înseamnă: performanță îmbunătățită cu un raport greutate/putere mai mic și mai puține vibrații transmise la utilizatorul mașinii. Pistonul din magneziu este fabricat printr-un proces special de turnare și călit prin electroliză – un proces chimic care face suprafața pistonului robustă și rezistentă la coroziune. Astfel, rezultă o componentă care îndeplinește cele mai înalte cerințe.
Acesta face ca noua piesă în construcție ușoară să fie deosebit de adecvată pentru motoferăstraiele utilizate profesioniștii în silvicultură. În acest mediu exigent, noul piston din magneziu și avantajele sale pot fi exploatate pe deplin.
În prezent, noul piston din magneziu este montat într-un singur utilaj: STIHL MS 400 C-M.
În utilizare, acest lucru înseamnă: mai mult confort cu o putere mai mare și aceeași durabilitate. Astfel, MS 400 C-M, cu performanța sa bună, este perfect pentru lucrările forestiere solicitante, cum ar fi emondarea. Un utilaj puternic cu model constructiv ușor.
STIHL MS 400 C-M pentru utilizatori profesioniști: motoferăstrău cu piston din magneziu pentru mai multă performanță.
MS 400 C-M | MS 362 C-M | MS 462 C-M | |
---|---|---|---|
Greutate | 5,8 kg | 5,6 kg | 6 kg |
Putere | 4,0 kW | 3,5 kW | 4,4 kW |
Raport greutate/putere | 1,45 kg/kW | 1,6 kg/kW | 1,4 kg/kW |